Kezdőlap Fórumok Ügyvédjelölt Ügyvédjelölti fizetés

Ennek a témakörnek tartalma 11 hozzászólás, 10 résztvevő. Utolsó frissítés:  Zoltan 1 év, 6 hónapja telt el.

12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Szerző
    Bejegyzés

friss
    Tag

Üdv a fórumozóknak!

Ötödéves joghallgató vagyok, érdekelne az ügyvédjelöltködés/ügyvédkedés, de sajnos nincs egy ismerősöm sem, aki ezt a foglalkozást űzné, gyakorlaton is minisztériumban voltam. Az lenne a kérdés, hogy mennyit keres átlagosan egy ügyvédjelölt? Mennyire éri meg? Ha otthonról nem tudnak segíteni anyagilag, akkor egyáltalán el tudok-e helyezkedni jelöltként? Köszönöm a válaszokat!

b.adri
    Tag

Szia,

ha a szüleid, vagy rokonok semennyire nem tudnak támogatni, akkor más területet válassz, például közigazgatás. Ott a kezdeti fizetés nagyobb az átlag ügyvédjelölti fizetésnél (főleg, hogy ha van két nyelvvizsgád mondjuk, mert arra pluszpénzt adnak). Az átlag ügyvédjelölti fizetés nettó 70-120 ezer forintig terjed, persze nemzetközi irodákban több is lehet. Ha nem otthon laksz és neked kell fenntartani egy saját albérletet, akkor szinte lehetetlen ügyvédjelöltként létezni, tapasztalatból tudom…

barbi85
    Tag

Sziasztok épp márciusban olvastam egy cikket az Arsboni-n erről:

“Felmerülhet az olvasóban a kérdés, hogy ennyi munkáért és tanulásért milyen összeget vihetnek haza hó végén a budapesti ügyvédjelöltek. Sajnos kijelenthetjük, hogy a többség nem túl sokat. A fizetéssel kapcsolatos kérdésre 413 jelölt válaszolt. Közülük 140 jelölt (34 %) 118 000,- Ft alatti nettó fizetést kap, míg 161 bojtár (39 %) 118.000,-150.000,- Ft között keres. Vagyis a jelöltek 73 %-a nettó 150.000,-Ft alatt keres havonta, ami a megélhetésre sem biztos, hogy elegendő Budapesten.